Penderitaan Bertambah bagi Pemandu Asia

Harga minyak sekali lagi bertambah, dengan penanda aras Brent mentah melangkah lebih daripada USD80 setong untuk tempoh yang singkat sebe...


Harga minyak sekali lagi bertambah, dengan penanda aras Brent mentah melangkah lebih daripada USD80 setong untuk tempoh yang singkat sebelum khabar angin kenaikan pengeluaran Saudi / Rusia menyaksikan harga jatuh kembali kepada USD75. Harga ini adalah yang tertinggi dalam masa tiga tahun dan telah mencetuskan peningkatan secara global pada harga minyak yang kita pam ke dalam kereta.

Harga minyak, yang selalunya disebut dalam harga tong (barrel), tetapi didagangkan dalam ton (Tonnes), tentu saja membimbangkan kebanyakan ekonomi, terutamanya negara-negara yang menghasilkan sedikit minyak atau tidak ada pengeluaran minyak secara langsung, seperti India di mana untuk setiap dolar yang ditambah kepada setong minyak, terdapat peningkatan dalam defisit pembayaran satu bilion dolar AS setahun. Dan setakat tahun ini, harga telah meningkat sebanyak lebih dari USD10 setong (barrel).

Negara-negara lain seperti Filipina yang telah dilanda oleh harga minyak yang lebih tinggi dan juga mata wang yang lemah telah meningkatkan kesusahan para pengguna jalan raya. Ramai berharap bahawa penerokaan Sino / Filipina yang diumumkan baru-baru ini di Laut China Selatan dapat menjumpai minyak secepat mungkin untuk meringankan beban.

The Philippines and China to Jointly Explore Oil Beneath the Spratlys - Is This a Fair Deal?


Berita ini sama di seluruh rantau Asia Tenggara dimana rakyat Singapura kini perlu membayar USD1.70 untuk RON92, USD1.73 untuk RON95 dan USD1.95 untuk RON98. Rakyat Malaysia pula sepatutnya bersyukur sebab mendapat antara minyak yang paling murah di dunia. Kerajaan Malaysia baru-baru ini telah membekukan harga RON95 pada harga yang hanya USD0.50 walaupun harga RON97 tertakluk pada kenaikan dan keturunan harga pasaran tetapi masih berada di hanya USD62 minggu ini.

Tetapi, ada ramai yang telah menemui lagi satu cara yang baik untuk mengalahkan harga bahan api dengan penggunaan penggalak oktana (Octane Booster). Terdapat pelbagai aplikasi tetapi pada dasarnya ianya bekerja dengan membuat bahan bakar dalam enjin anda lebih mampat yang disebabkan oleh keajaiban sains dimana pemandu mendapat lebih faedah bagi wang mereka.

Lebih lagi, produk-produk yang terkemuka seprti Octane Booster dari X-1R, sebenarnya akan meningkatkan penilaian RON bahan api anda kepada tiga nombor. Ini bermakna jika anda menambah produk ini semasa mengisi minyak RON92, ianya akan bertukar menjadi RON95, dan jika anda mengisi minyak RON 95, anda sebenarnya memandu pada octane RON98.


Kami telah meninjau semua Octane Booster yang terdapat di pasaran dan mendapati bahawa X-1R Corporation membekalkan produk yang paling berkesan. Jangan baca sahaja apa yang kami beritahu, walaupun sudah terbukti dengan laporan yang boleh dibaca dibawah ini. Jika anda tidak pernah cuba Octane Booster, sekarang adalah masa yang sesuai. Sedangkan Raya dalam seminggu sahaja, produk dari X-1R ini sesuai untuk perjalan yang jauh.

Kebanyakan syarikat minyak tidak akan menjual octane booster. Antara salah satu sebabnya ialah mereka akan menunjukkan anda bahawa bahan api mereka tidak perlu peningkatan. Jadi, jika anda ingin mencuba Octane Booster, satu tempat yang mudah untuk mendapatinya adalah: http://www.x1rasia.com/product/octane-booster.

Selamat mencuba and berhati-hati memandu sempena cuti Hari Raya Aidil Fitri ini.




Related

x-1r 106219598987642560

Post a Comment

emo-but-icon

sponsored by

Hot in week

Connect With Us

item