Eliksir Kemudaan X-1R Untuk Kereta

Adanya suatu masa dahulu apabila kereta semestinya akan memasuki ‘junkyard’ sebelum odometer mencapai enam angka. Sebenarnya, kereta dari ta...

Adanya suatu masa dahulu apabila kereta semestinya akan memasuki ‘junkyard’ sebelum odometer mencapai enam angka. Sebenarnya, kereta dari tahun 60-an dan 70-an mempunyai odometer yang mencapai sehingga 99,999 batu sebelum kembali kepada semua sifar. Dan pada masa itu, jikalau anda masih memandu melepasi 100,000 batu, kemungkinan besar kemalangan akan berlaku.

Bagaimanapun, pada masa kini, dengan peningkatan dalam reka bentuk “powertrain”, teknologi penyelenggaraan dan pencegahan, dan kemajuan pelincir, hampir semua kereta dapat dengan mudah mencapai angka tersebut dan lebih jika mendapat penjagaan yang sepatutnya. Purata jangka hayat kereta di jalan raya pada tahun 2015 adalah lebih daripada 11 tahun. Ianya jauh lebih baik dari tahun 1995, dimana purata usia kereta di jalan raya hanya lapan tahun.

Consumers Report mendapati bahawa pemilik kereta yang boleh mencecah 200,000 batu akan mendapat faedah daripada penjimatan sekurang-kurangnya US$30,000. Ia bukan lagi luar biasa bagi kereta untuk mencapai angka itu; Sebenarnya terdapat kelab kereta 200,000 batu bernama Allpar dan mereka mempunyai lebih daripada 4,800 ahli! Ada sesetengah daripada mereka yang mempunyai kenderaan yang telah mencecah sebanyak 3 juta batu dan kereta masih dalam keadaan yang elok seperti Volvo P1800 1966 yang dimiliki oleh Irv Gordon.

Bagaimanakah Irv Gordon menjaga keretanya? Bacalah di sini.

Kenderaan yang bertahan begitu lebih lama memerlukan usaha juga. Pemilik kenderaan-kenderaan tersebut tahu bagaimana dan apa yang diperlukan untuk menjaga kereta mereka dalam keadaan yang sempurna. Di bawah adalah antara beberapa ‘tip’ yang anda juga boleh mengikuti :

1) Mengikuti jadual servis kereta

Manual pemilik kereta akan senaraikan bila anda sepatutnya menghantar kereta untuk servis dan juga apa yang perlu ditukar seperti minyak hitam, filter minyak (oil filter) dan sebagainya. Jika anda terlepas hanya satu servis, ia akan meningkatkan ‘wear and tear’ enjin kereta anda. Perlu diingati bahawa ? daripada manufaktur-manufaktur kereta adalah berdasarkan keadaan memandu biasa dan jikalau anda menetap di bandar-bandar yang sesak atau di negara-negara beriklim panas atau sejuk, ianya bukan keadaan yang “biasa” dan kekerapan untuk servis harus dipendekkan. Jika anda selalu memandu di bandar, minyak hitam patut diperiksa setiap minggu dan ditukar sebaik mungkin.

2) Berjimatlah untuk jangka masa panjang

Jangan terlalu teliti dalam hal membelanjakan jumlah wang yang sedikit tetapi boros dengan wang yang banyak. Membelanjakan sebahagian duit anda untuk bahagian-bahagian kereta, cecair dan aditif yang berkualiti akan menjimatkan wang anda dalam jangka masa panjang. Langkah pencegahan sentiasa lebih murah daripada kerosakan.

3) Pastikan kebersihan dalamn

Kebanyakan pemilik mengekalkan kecantikan bahagian luar kereta tetapi mengabaikan bahagian dalam. Dengan pemanduan di bandar, minyak hitam akan berkurang dengan lebih cepat dan kumbahan semestinya akan didapati dalam enjin. Ianya seumpama plak di dalam arteri badan kita yang pada masa yang singkat akan mengakibatkan KEMATIAN enjin. Anda boleh menghantar enjin untuk pembersihan dan pembaikan tetapi bil lima angka akan turut diikuti juga.



Nasib baik, penaja kami X-1R telah mencipta awet muda yang akan memanjangkan jangka hayat kereta dan kereta anda akan berjalan seperti baru untuk lebih lama. Produk Rawatan Enjin X-1R (Engine Treatment) adalah produk yang luar biasa dimana ia mengurangkan geseran dalam enjin sehingga 90%; ia juga memanjangkan hayat minyak anda, dengan itu menghalang kumbahan, melindungi enjin daripada kotoran dan deposit, dan meningkatkan kecekapan bahan api. Di bawah ialah video yang dapat menjelaskannya dengan lebih baik.

Dan anda tidak perlu melancarkan ekspedisi untuk menemui eliksir ini - ianya datang dalam botol kecil pada harga yang sangat berpatutan. Hanya klik link Engine Treatment untuk memesan satu (atau lebih):

Atau, untuk mengetahui bagaiman anda boleh membeli produk-produk X-1R di negara anda, sila emel enquiry@x1r.com.my


Related

x-1r 5786297824566511908

Post a Comment

emo-but-icon

sponsored by

Hot in week

Connect With Us

item